Helppoja kasveja ei niin viherpeukaloille


Olen jo kauan aikaa lueskellut lehdistä ilmakasveista, joitten on väitetty tulevan toimeen lähes hoitamatta. Ne eivät ime vettä juurilla, vaan saavat kaiken tarvitsemansa kehtien avulla. Siis ei tarvita multaa.

Eilen käydessäni K-raudassa näin siellä olevan myynnissä juuri näitä minun haluamiani kasveja. Hintakin oli vain 3,95€. Niinpä mukaan läksi kolme ilmakasvia. Minä olen ajatellut laittaa nämä kasvit ripustettuihin avonaisiin lasipalloihin. Nyt minulla ei niitä valitettavasti ole, joten laitoin ne kahteen maljakkoon.


Jos ei halua suihkutella näitä kasvia lähes päivittäin, on hyvä olla vähän suljetumpi astia, jotta ilma pysyisi siellä vähän kosteampana. Näitten pitäisi pärjätä kyllä parikin viikkoa hoitamatta, kun upottaa ne imemään vettä 15 minuutiksi. Kasvit kannattaa sitten ravistella varovasti ettei ruusukkeisiin jää seisomaan vettä.

Nyt odottelen vain innolla kuinka pärjään näiden uusien huollettavien kanssa. Yritän myös saada hankittua niitä lasipalloja, joissa varmasti nämä kasvit olisivat edukseen ja samalla vaputuisi pöytätilaa muuhun käyttöön.

Kommentit