Kesämekko puuvillapopliinista


Minun tyttäreni yllätti minut pari viikkoa sitten postipaketilla. Hän oli tilannut tietämättäni Englannista minulle mekkokankaan. Siinä kankaassa tummansinisellä pohjalla lentelevät linnut. Minusta ne näyttävät pääskysiltä. Hän oli tietoinen siitä, että olin etsinyt jotain lintuaiheista kangasta, mutta en ollut löytänyt sopivaa. Niinpä hän oli päättänyt yllättää minut etukäteen lähetetyllä äitienpäivälahjalla. Olin tietenkin ilahtunut tästä ja miettiessäni mallia mekkoon, päätin jälleen käyttää  McCall's 7241 kaavaa, jonka olen aikaisemmin todennut hyväksi.


Odotin sadepäivää, että maltan olla sisällä ompelupuuhissa. On ollut niin kauniita aurinkoisia kevätpäiviä, että päivät ovat minulla kuluneet järvenjäällä hiihdellen ja välillä pilkkien. Nyt eilen sitten tuli sadetta ja sopiva päivä totettaa valmiit suunnitelmat.



Mekko oli aika helppo tehdä. Siinä ei vaadittu mitään erityistaitoja. Aikaa kyllä meni koko päivä. Ompelin käsin helman ja hihansuukäänteet, joten se vei aika paljon aikaa.
Nyt pääskyset pääsivät lentelemään mekossani. Ehkäpä joudun vielä odottelemaan muutaman viikon ennenkuin oikeasti näen niitä luonnossa ja kuulen pääskysten viserryksen.

Kommentit