Runsashelmainen hame


Näin kesää odotellessa on kiva täydentää vaatevarastoa kesää varten. Olen jo jonkin aikaa halunnut ommella lähes nilkkapituisen hameen. Selatessani viime vuoden Suuri Käsityö 5/2018 lehteä, löysin sieltä juuri sopivan hameen kaavan seuraavaan ompeluprojektiin.

Minusta tässä mallissa on riittävästi väljyyttä helmassa ja sivusaumoihin sijoitetut taskut ovat aina tervetullut lisä. Minä kavensin kyllä vähän etu- ja takakappaleita, koska pelkäsin, että tulee liikaa rypytystä minun vartalolleni.

Sopivan viskoosikankaan löysin Eurokankaan palalaarista. Tätä kangasta oli noin 2,5m ja siitä jäi vielä käyttämättä noin 0,7m.

Tämän hameen ompelu sujui ongelmitta. Ohjeet olivat lehdessä riittävän selkeät. Taskujen ompelukin sujui nyt helposti, kun olen harjoitellut sitä muutamissa viimeaikaisissa ompelutöissäni.

Lopputulokseen olen tyytyväinen. Viskoosikangas on hyvin laskeutuvaa ja riittävän kevyttä. Luulenpa, että tästä tulee minulle yksi mieluisimmista vaatteista kesän hellepäiviksi.


Kommentit