PaaPii - collegekangas pusero



Tänä kesänä on sadepäiviä ollut mielestäni liikaa, mutta ompeluinnostus on tämän takia kyllä kasvanut. Yleensä kesäisin en ole ehtinyt paneutua tähän harrastukseen.
Onneksi olin etukäteen hamstrannut kankaita juuri sateisten päivien varalle. Nyt halusin ommella vähän lämpöisempää vaatetusta koleita syyspäiviä varten. 

Kaapista löytyi PaaPiin Palmikko joustocollege. Minä olin muuten tätä kangasta aina kutsunut nimellä Tähkä, en tiedä miksi. Tätä kangasta oli vain 1 metri ja sen takia jouduin tekemään paljon ylimääräistä työtä.

Kaavakokoelmistani löytyi Hide Away hupparin kaavat. Olin piirtänyt ne Ottobre design kevät/kesä 2/2017 lehdestä. Ajattelin kuitenkin muuttaa mallia lyhyemmäksi ja korvata hupun pystykauluksella. En ole aiemmin paljoa käyttänyt Ottobren kaavoja, joten en oikein tiennyt, sopiiko ne minun vartalotyypilleni. Valitettavasti osoittautui, että kaavoja piti muokata aika paljon. Onneksi olin kesällä saanut sovitusnuken, jolloin vaatteen muokkaus sovitusvaiheessa oli näin paljon helpompaa.


Lopultakin olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Aikaa vain kului kankaan niukkuuden ja sopimattomien kaavojen takia varmaan kaksinkertainen aika mitä normaalisti menisi tällaisen puseron valmistamiseen. 


Kommentit